Ongeveer twee maanden geleden kreeg ik van de Essent bericht dat het hun speet mij als klant te verliezen omdat ik over was gegaan naar een ander energie leverancier. Voor ons kwam dit als een verrassing. Wij wisten van niets. Niet telefonisch op welke aktie dan ook ingegaan, niets ingevuld of wat dan ook.
Gebeld met de Essent. Ik moest zelf een en ander maar regelen, zij mochten dit niet van de wetgever. Na nogal wat speurwerk kwam ik erachter dat de Eneco mijn nieuwe leverancier zou zijn. Echter zij melden dat de ten onrechte gedane inschrijving alweer ongedaan was gemaakt. Ik bellen met de Essent dit was echter niet voldoende, zij hadden een schriftelijke verklaring nodig dat dit inderdaad het geval was.
Zeven weken bellen met Eneco, gemiddeld twee maal per week, ja de schriftelijke bevestiging van mijn niet-kklant zijn is of gaat op de post.
Vanmorgen opnieuw gebeld, nu moet ik plotseling dit weer schriftelijk aanvragen. Ik ben het geheel zat , ;ik hoop dat u dit begrijpt. Het betekent eenvoudig dat ik al maanden geen stroom betaal, daar niemand mij dit volgens deze energie oplichters mij dit schijnt te leveren.
Wat kan ik verder nog doen. Ik vind dat ik inmiddels genoeg gedaan heb. Ik denk erover om mij maar bij een derde leverancier in te schrijven en het maanden geen stroom betalen als pleister op alle bel ellende en oervervelende nietswetende call center figuren te nemen, alhoewel dit weer niet overeenkomt met mijn gevoel van recht en onrecht.
Wie weet er een oplossing?
Bas Anepool
Zwolle