BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoe klacht te melden over ESNW

Bijdrage door gebruiker
03-01-2022
102 keer bekeken
10 reacties

Ik heb een Nefit ketel, waarvan het onderhoud al jaren door Energie Service Noord West (ESNW) wordt verricht.

In 2017 heeft Nefit aangegeven dat de brander van de Nefit CV ketel hoe dan ook moest worden vervangen. De onderhoudsmonteur van ESNW heeft toen de cv ketel onderhouden en de brander gecontroleerd. Hij heeft toen aangegeven dat hij het niet nodig vond de brander te vervangen. Ik heb hem toen nogmaals op de brief van Nefit gewezen, waarin stond aangegeven dat de brander MOEST worden vervangen. Hij vond het niet nodig de brander te vervangen. Destijds was het vervangen gratis.

In november 2021 heeft een andere onderhoudsmonteur van ESNW de CV ketel bekeken. Hij heeft toen zonder de brander te controleren gevraagd waarom de brander in 2017 niet was vervangen. Dat was zei hij noodzakelijk. Ik heb aangegeven dat zijn collega dat in 2017 niet nodig vond. Ik heb geen verstand van CV ketels en heb in november dit jaar aangenomen dat vervanging noodzakelijk was. De brander is inmiddels vervangen door een nieuwe. Deze vervanging is nu niet gratis. Nu wil ESNW dat ik de brander betaal. Kosten 126,37 Euro

Ik voel me hierdoor op het verkeerde been gezet als ik daarvoor moet betalen.

In de afgelopen weken heb ik diverse malen contact gehad met ESNW en daarbij aangegeven dat ik bezwaar maak dat ik kennelijk moet betalen voor een fout die zij hebben gemaakt.

Deze contacten hebben voor mij nergens toe geleid. ESNW blijft bij haar standpunt: ik moet betalen.

Ik heb nog een beroep gedaan op coulance, maar ook daar willen zij niets van weten.

[edit - gegevens verwijderd, redactie]
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.