Vraag: Kan iemand mij adviseren hoe ik een klacht tegen dit bedrijf kan indienen?
Na wekenlang gedoe met Neckermann over de nalevering van de ontbrekende schroevenset bij een door hun geleverde slaapbank (aflevering 31 augustus), is half oktober gekozen voor een ruiling. De slaapbank was onbruikbaar zonder de schroeven en stond in delen tegen de muur in een slaapkamer op de tweede verdieping. Ik zou een zelfde bank geleverd krijgen, nu met het ontbrekende schroevensetje.
Na nog eens 6 lange weken (op de site staat een levertijd van minder dan 2 weken) zou op woensdag 30 november de bank omgeruild worden. Exaxt drie maanden na de eerste aflevering van de onbruikbare slaapbank. Met hulp van een sterke buurman de delen van de slaapbank weer naar beneden gesjouwd en in de huiskamer gezet.
Een half uur voor de afgesproken levertijd belde Neckermann dat de levering niet door kon gaan.
De volgende dag, donderdag 1 december, zou wel mogelijk zijn. Mijn zoon ingeschakeld, bleef er de hele dag voor thuis. Slaapbank werd inderdaad afgeleverd, maar de vervoerders weigerden de andere bank mee terug te nemen. Daar hadden zij geen opdracht voor gekregen.
Gebeld, foutje, volgende dag kon de bank wel worden opgehaald. Eerste slaapbank hebben mijn zoon en een vriend weer naar boven weten te krijgen, met de schroevenset van de tweede bank in elkaar gezet.
Hulp ingeroepen van mijn oude vader(80), met Stadsmobiel van Amsterdam naar Hoofddorp, zodat er ook vrijdag iemand thuis zou zijn als de doos met slaapbank zou worden opgehaald.
Helaas, de vrachtwagen kwam vrijdagmiddag wel, maar de chauffeur had geen plaats voor de doos in zijn wagen.
Ik ben heel erg boos geworden, heb verschillende malen telefonisch contact opgenomen en een oplossing proberen af te dwingen. Maar ik kon hoog en laag springen, maar ik zit nu gewoon in het Sinterklaasweekeinde met een doos van 2 kubieke meter in mijn huiskamer. Ik woon niet bepaald ruim, de doos is echt een obstakel! (Ik heb indrukwekkende foto's gemaakt ...).
Eerstvolgende mogelijkheid om de doos weg te laten halen (voor mij) is op mijn vrije woensdag 7 december. Als dat gaat lukken ...
Behalve de hierboven beschreven problemen van de laatste 3 dagen, heb ik ook al twee aanmaningen gehad van een incassobureau en betalingsherinneringen per email. Telefonisch heb ik dat telkens weten recht te zetten, maar dit heeft niet tot gevolg gehad dat de aanmaningen plus verhogingen zijn gestopt. Zelf vandaag ontving ik nog een betalingsherinnering per email, met een verhoging van 15 euro.
Aan telefoontjes naar het 0900 nummer ben ik sinds 31 augustus, zo'n 40 euro kwijt (ruwe schatting, kan best meer zijn).
Op de site van Neckermann kan ik niks vinden over het indienen van een klacht. Wie geeft advies?