BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Hoe kan ik mijn inleggeld voor thuisbatterij bij Solaar terug krijgen?

Bijdrage door gebruiker
23-01-2025
207 keer bekeken
6 reacties

In december 2024 werd ik gebeld door Solaar, die mij een aanbod deed om een thuisbatterij aan te schaffen via het warmtefonds, wat zichzelf zou terugverdienen. Ik moest € 250,- inleggen voor het regelen van die "subsidie" bij het warmtefonds. Hoewel ik het aanbod had afgesloten, voelde het toch niet goed. Solaar zou mij de volgende dag terugbellen, maar dat gebeurde niet. Ik heb zelf gebeld en een afspraak gemaakt voor een medewerker die langs zou komen om alles te regelen.

Helaas kwam Solaar opnieuw niet opdagen, en daarom heb ik het contract binnen de 10 dagen ontbonden, omdat ik hen niet vertrouwde. Ik heb direct e-mails gestuurd om mijn € 250,- terug te krijgen, aangezien zij daar niets voor hadden gedaan. Na enkele e-mails en telefoontjes kreeg ik te horen dat mijn verzoek in behandeling was genomen en dat ik binnen 14 dagen mijn € 250,- terug zou krijgen, mits alles klopte.

Na 14 dagen heb ik weer gebeld om te vragen waar mijn geld bleef. Ze boden hun excuses aan en vertelden dat er iets mis was met het betalingssysteem. Ze verzekerden me dat het binnen 7 werkdagen overgemaakt zou worden, en dat kreeg ik ook per e-mail bevestigd.

Meer dan 7 werkdagen later had ik nog steeds geen € 250,- op mijn rekening. Ik heb opnieuw 3 x gebeld en ook gemaild, en weer werd beloofd dat het eraan zou komen. even mijn verhaal inkorten want ik zit anders aan teveel tekens. Heb tot op heden ondanks alle beloftes mijn geld nog steeds niet terug.

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.