Half januari 2012 heb ik via Groupon een voucher gekocht voor de aanschaf van een foto afgedrukt op canvas, te bestellen bij PosterXXL.
De voucher heeft een waarde van €30,-. Ik heb de voucher aangeschaft voor €9,95.
Omdat de bon verloopt op 29-2-2012 wilde ik deze vandaag verzilveren. Echter telt PosterXXL in "het winkelmandje" een bedrag van €9,99 bij voor verzendkosten.
Omdat in de voucher nergens staat "in- of exclusief verzendkosten" ga ik er als consument vanuit dat er geen extra verzendkosten in rekening worden gebracht.
Ik heb hierop Groupon gemaild en aangegeven niet akkoord te gaan met de verrekening van de verzendkosten. Zij hebben tenslotte niet in de bon aangegeven die kosten in rekening te brengen. Om iemand daar achteraf mee te confronteren, als de bon al is gekocht en het herroepingsrecht niet meer van toepassing is (7 dagen na aankoop zijn al voorbij), is absoluut niet netjes.
Temeer omdat de verzendkosten hoger zijn dan de aanschafwaarde van het betreffende product.
Als ik hier van tevoren van op de hoogte was gesteld dan had ik de keuze kunnen maken om ofwel het product niet te kopen, omdat verzendkosten uiteindelijk duurder zijn dan het product zelf, of ik had ervoor gekozen om de verzendkosten voor lief te nemen. Groupon vermeldt namelijk bij de meeste aanbiedingen wel of er al dan geen verzendkosten worden verrekend.
Nu kan ik eigenlijk geen kant op, ik heb een product gekocht onder bepaalde voorwaarden en met een bepaalde verwachting omschreven in de voucher, en als dat achteraf meer kosten worden berekend ben ik genoodzaakt het product niet te bestellen, waardoor ik geld weggooi. Dat vind ik zonde, daar koop ik geen voucher voor.
Wat voor rechten heb ik in deze? Graag jullie advies.
Alvast bedankt.