Hallo beste lezer,
Mijn man en ik hebben op30 april jl.een keuken gekocht bij Grando Villa Arena Amsterdam. Na vele prolemen, ik noem er een paar; 'miscommunicatie' (aldus Grando)waardoor de keuken niet half juli maar half augustus 2006 geleverd kon worden, 2 verkeerde orderbevestigingen ontvangen, nooit een juiste en deze dus NOOIT ondertekend, opnieuw 3 weken vertraging waar ik zelf achter moest komen anderhalve week voordat de keuken geleverd zou worden, niet teruggebeld worden etc.
Ik werd uitgelachen toen ik om een tegemoetkoming vroeg in de vorm van een gratis apparaat. Ik vond en vind dit echter niet vreemd; we betalen immers vanaf half juli al de verhoogde hypotheekkosten en zijn gedwongen alruim 4 weken buiten de deur te eten, omdat de oude keuken al netjes verwijderd was, zodat de ruimte klaar was voor de plaatsing van de nieuwe keuken. Dit alles kost ons ook geld. Twee weken later (na dreiging van cacelling) werd de afzuigkap gratis geleverd. Dit is tot nu toe enkel mondeling toegezegd.
Door de fout op fout zijn wij het vertrouwen in Grando geheel verloren. Wij wilden de keuken daarom cancellen, maar dit bleek ons 30% van het aankoopbedrag te kosten volgens de algemene voorwaarden. Deze hebben wij echter nooit onder ogen gekregen en zijn volgens een juridisch adviseur daarom ook niet geldig. Goed, ik wil(de)? de keuken ook niet cancellen, maar ik ging in ieder geval niet akkoord met de 100% aanbetaling 5 dagen voor de levering. Ook hierop zij de juridisch adviseur dat wij in ons recht stonden en Grando maximaal 50% ter aanbetaling mag vragen. Dit alles (een juiste orderbevestiging, een aangepaste factuur met de in mindering gebrachte afzuigkap, een uiterlijke leverdatum en de eis dat wij niet aan de 100% aanbetaling willen voldoen) heb ik in een aangetekende brief naar Grando gestuurd op advies van de jurist. Ik heb van de TPG post het bewijs van ontvangst gekregen. Toch beweert Grando deze brief nooit ontvangen te hebben. Intern zoekgeraakt dus...?! Hier kwam ik achter omdat ik 2 weken later nog steeds geen reactie van Grando had gekregen op de aangetekende brief en dus zelf weer een belletje pleegde, het zoveelste...
De stand van zaken op dit moment is dat Grando de keuken as. donderdag kan leveren en as. zaterdag kan monteren (dit was inclusief ivm Koninginnedag-actie). Ik heb echter nog niets op schrift ontvangen van Grando. Bovendien gaan ze (Grando)nog steeds niet akkoord met onze eis dat we niet het volledige bedrag willen betalen voor de levering. Ik heb notabene aangeboden het bedrag contant te willen betalen na plaatsingvan de keuken, maar ook hier gaan ze niet mee akkoord. Hun argument hiervoor is dat wij een overeenkomst met ze zijn aangegaan waarin staat dat we akkoord gaan met deze regeling (100% aanbetaling). Ik zei dat dit niet correct was, waarop de manager reageerde dat dit op de laatste pagina van de orderbevestiging staat. Zoals ik al vermeldde hebben wij nooit een juiste orderbevestiging ontvanegn en dus ook niet ondertekent.Het enige dat getekend is is de gele pakbon van de winkel.
Ik sta met mijn rug tegen de muur en krijg van iedereen het advies om het volledige bedrag absoluut niet over te maken voor de keuken in ons bezit is. Maar Grando zegt doodleuk de keuken dan niet te leveren en wil zelfs een rechtszaak aangaan. Ik citeer de manager; "Dat is voor mij de weg van de minste weerstand. Dan hoef ik er geen tijd meer aan te besteden en we hebben voldoende juristen in huis die de zaak aan willen gaan." Mijn mond viel open toen ik dit hoorde! Ik heb ook al genoemd dat ik deze zaak bij Kassa voor zou leggen, maar ze lijken nergens voor terug te schrikken. Mijn vraag is nu ook: HELP! Wat moet ik doen???? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen....
Met vriendelijke groet, Janske