Maart 2004 een glazen eetkamertafel gekocht. Maart 2006 spontaal geexpodeerd. Gevolgen: tafel kapot, eetkamer stoelen beschadigd, houten vloer beschadigd en spullen die op de tafel stonden beschadigd/kapot.
Meubelzaak aansprakelijk gesteld. Deze heeft contact op genomen met fabrikant. vorige week niet glazenblad geleverd maar niet gemonteerd. willen ze ook niet doen.
Vorige week een brief van de verzekeringsmaatschappij van meubelzaak ontvangen. deze schrijft;
inzake de door u geleden schade kan onze client niet aansprakelijk worden geacht voor deze schade. in principe is namelijk de producent aansprakelijk voor het leveren van een gebrekkig produkt. de kwestie is doorgezonden van de fabricant. indien u binnen 5 weken niets vernomen heeft dan contact opnemen met verzekringsmaatschappij van meubel zaak.
Ik heb toch niets met de fabricant te maken maar alleen met de meubelzaak??
Als een nieuw blad leveren moeten ze tot ook monteren?