Zojuist verhuisd naar een nieuw appartement in amsterdam, was ik gisteren, maandag 6 juli, van plan om een befaamde Ikea Boxspring te kopen.
Voorwerk gedaan in de Ikea gids gedoken, die tot 1 augustus geldig is, en een geweldige combinatie uitgezocht. 1.40 x 2.00 m Boxspring, matras, dekje etc.
Aangekomen in de Ikea Amsterdam Zuid Oost, was de boxspring 1.40 x 2.00 m voor 179.- euro in geen velden of wegen te bekennen... toch maar even navraag doen bij de dame in geel gehuld aan debalie.
"Mevrouw dat is de oude collectie die zit niet meer in het assortiment, u moet maar aan de overkant gaan testen, liggen en iets uitzoeken en zich dan moet u zich hier weer melden." aldus dame in geel.
"Sorry, maar op de catalogus staat toch echt geldig tot 1 augustus, en aan de overkant staat alleen een boxspring van 1.40 x 2.00 m voor het gezellige bedrag van 279 euro of meer. Ik zou graag de boxspring willen hebben, die vermeld staat in de catalogus voor het bedrag van 179 euro."
"Mevrouw dat is de oude collectie, de IKEA heeft alleen het nieuwe assortiment!" U moet daar iets uitzoeken, liggen en zich dan weer hier melden bij de kassa.
Wat een helderheid & klantvriendelijkheid op de maandag ( nee niet woonsdag) avond bij de IKEA in A'dam Zuid Oost.
Kortom mijn vraag: wannneer de Ikea haar assortiment aanbiedt tot 1 augustus, zijn zij toch verplicht om dat tot 1 augustus uit te leveren, en het niet voortijdig te vervangen met een aanzienlijk duurder produkt!
Welke stappen kan ik nemen?