BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Geen garantie op slopen bij van meeuwen Haarlem

Bijdrage door gebruiker
30-03-2008
1 reactie

In september 2007 kocht ik bij van meeuwen Bedden (http://vanmeeuwenbedden.nl) in Haarlem 4 kussenslopen a 40 euro. Deze slopen hebben een rits waar een knikje in zit. Dit knikje dient (denk ik) om te voorkomen dat de rits te ver wordt doorgetrokken. Regelmatig blijft de rits hierin vastzitten. Nu zijn bij twee van de 4 slopen de ritsen inmiddels gescheurd.

Toen ik de slopen onder garantie (binnen 6 maanden) wilde terugbrengen vroeg de bedrijfsleider of ik er aan getrokken had. Natuurlijk heb ik er aan getrokken om de rits te kunnen openen (maar niet harder dan gebruikelijk bij een rits) en dus antwoordde ik ja. Wat hem betrof was de kous daar mee af en kon ik niet op enige hulp van zijn kant rekenen. Hij wees op een artikel uit zijn algemene voorwaarden (die ik nooit heb ontvangen) waarin staat dat bij onjuist gebruik alle garantie vervalt. Het enige dat hij kon aanbieden was een duur onderzoek van TNO waarbij ik dan van tevoren moest tekenen dat ik dat zou betalen als bleek dat de rits gescheurd was door trekken. Ik was het hier niet mee eens omdat ik meen dat er een ontwerpfout in de sloop zit. Hierna werd mij de deur gewezen.

Thuisgekomen heb ik ge-emailed dat ik wilde praten over een onderzoek, maar dan wel een met een duidelijke vraag, waar ik achter kan staan. Het antwoord was kort, volgens hem had ik mijn recht op garantie verspeeld. Over de kussenslopen die nog niet gescheurd waren was ook niet meer te praten.

Zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring bij deze of andere zaken en wat heb je hier aan gedaan?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.