BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Gasrekening.

Bijdrage door gebruiker
21-11-2007
2 reacties

Hallo,

Mijn maandtarief (gas) is verhoogd van €126 naar €147, terwijl ik 250 m3 minder verbruikt heb.

Op deze vraag gesteld door mij bij mijn gasleverancier Dongenergy (voorheen Intergas) kon men alleen antwoorden dat klimatologische veranderingen de oorzaak waren?? Mijn verbruik was afgelopen jaar 1700 m3 ; mijn gem verbruik het jaar ervoor was 1955 m3 en de jaren daarvoor ca 2100 m3. Ik begrijp dat mijn mnd tarief niet direct gebaseerd was op mijn lagere verbruik, daar de komende winter weer kouder kan zijn.

Op mijn stelling/vraag aan Dongenery dat het dan een tariefverhoging van ca 17 % betrof bleef men het antwoord schuldig, men bleef verwijzen naar veranderde omstandigheden, weer e.ed ??

OP mijn verzoek kon wel na herberekening het tarief naar € 114 !! verlaagd worden, maar dit had niets te maken met een eerder gemaakte fout??

Hoe verklaart u e.e.a., doet men maar een bosje??

Vreemd genoeg heb ik ook nog drie maal een eindstand door moeten geven, aan Essent (mijn stroomleverancier, wilde ook de gasstand weten) en aan Intergas, de netwerkbeheerder, eerdere standen waren niet doorgekomen vlgs hun? echter op mijn eindafrekening stond netjes de door mij als eerste eindstand opgegeven stand vermeld...

Met vriendelijke groeten,

[edit- naam, adres en telefoonnummer verwijderd door redactie]

Delen:
Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Antwoorden (0)