Goedemiddag,
Sinds een week lekt mij 4 jaar oude AO Smith boiler NGT 155.
Ik heb contact gezocht met de installateur, die het apparaat destijds heeft geïnstalleerd. Deze verwees mij door naar de fabrikant. Gebeld met de fabrikant en daar werd mij verteld dat de procedure als volgt zou zijn: AO Smith levert een nieuwe boiler, aan de installateur, deze gaat de oude demonteren, nieuwe plaatsen. De oude gaat retour naar de fabrikant. Ik moet eerst de rekening, zal ca. €. 1.900,- gaan betalen. Daarna zal de fabrikant, AO Smith, de bolier onderzoeken en bepalen of het ja, dan nee, garantie. Als het garantie is dan crediteren wij u, uiteraard, was het antwoord....
Is dit een normale manier van garantie verlenen?
Het apparaat is straks uit mijn huis, ik heb er geen zicht op, wat ermee gebeurt, ik ben niet bij het onderzoek en eigenlijk kan men het daar zelf nu bepalen....
er zit standaard, 5 jaar garantie op. Volgens zeggen bij AO Smith is de economische levensduur van een dergelijk apparaat 10 jaar.
Wie heeft hier ervaring mee?