BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

garantie wasmachine, megapool failliet!

Bijdrage door gebruiker
02-01-2005
2 reacties

Nog geen 5 jaar geleden heb ik een wasmachine gekocht, een Bauknecht (öko plus 1300)... bij Megapool.

Ik heb daar een plusgarantie bijgenomen, dit kostte mij 179 gulden en gaf me 5 jaar extra garantie.

Nu maakt de wasmachine een raar geluid, we zijn er eigenlijk zeker van dat er iets met de lagers is... Megapool is failliet, maar de service en garantie zou worden overgenomen door de Harense Smit.

We hebben gebeld met de Harense Smit, en uiteindelijk zijn we er achter gekomen dat er geen garantiecertificaatnummer op de bon staat, een foutje van Megapool... De Harense Smit kan nu geen garantie geven. Wat we volgens hen wel kunnen doen is het laten maken door de Bauknecht en de bon + aankoopbon opsturen, en dan maar hopen dat het vergoed wordt. Er staat namelijk wel op de bon dat we de plusgarantie (PG) betaald hebben... Zij sturen de bon door naar een advocatenkantoor die deze dingen voor hen regelt, en dan zouden we maar moeten hopen...

Nu zie ik van alles over die nieuwe wet over garanties en de economische levensduur van onze wasmachine kan nog niet verlopen zijn, dus we zouden daar wel recht op moeten hebben, denk ik... Hij is tenslotte nog geen 5 jaar oud en in die tijd alleen door een 1 à 2 persoonshuishouden gebruikt! Maar in die wet wordt verwezen naar de verkoper (niet de fabrikant) en ik betweifel of de Harense Smit deze service gaat bieden... Nu hebben we ook de pech dat de bon (ondanks, echt waar, bewaren in een afgesloten blik) zo verkleurd is dat hij alleen leesbaar is als je het voor het licht houdt...

Wie heeft er een advies voor ons??? Alvast bedankt, Jolanda.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.