Nog geen 3 jaar geleden (dec.2003)hebben wij 2 nieuwe matrassen (Eminent 90/200)gekocht bij Royal Sleeptrendb.v.in Deventer.Gelijktijdig kochten wij een nieuw bed, lattenbodems enkussens. De matrassen kostten samen 900 euro. Er zit 5 jaar garantie op.
In augustus 2006kwamen wij er achter dat beide matrassen kapot zijn: scheuren in het schuim van voor naar achter! In de winkel werden we verwezen naar het servicenummer.We hebbencontact opgenomen en zouden teruggebeld worden. Het duurde nogal, en na een aantal keren gebeld te hebben kregen we een brief: De fabrikant wilde onze matrassen in de fabriek beoordelen, en evt. overgaan tot vervanging van de kernen. Wij zijn hiervoor 35 euro voorrijkosten verschuldigd. Er vanuitgaande dat dit geen normale service is weer contact opgenomen. De matrassen worden alleen opgehaald als wij die 35 euro betalen. Hiermee niet acoord gaande het gesprek beeindigd.
Een week later ligt er een brief in de bus dat Royal Sleeptrend b.v. de zaak als afgehandeld beschouwd omdat wij niet accord gaan met de door ons ondertekende garantievoorwaarden. In de garantievoorwaarden die wij hebben staat niets over 35 euro voorrijkosten bij evt. problemen binnen de garantietermijn.
Inmiddels hebben wij vernomen dat Royal Sleeptrend failliet is gegaan. De winkel is gesloten, en via de telefoon komen we ook niet verder.
Wie heeft er tips? Ishet normaal om 35 euro voorrijkosten te vragen? Wat moeten we doen?