BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Foutieve informatie bij overstap energieleverancier

Bijdrage door gebruiker
07-05-2014
6 reacties
Onlangs heb ik via de energieveiling van Eigen Huis, mijn energiecontract scherp vernieuwd. Nu ben ik al voor de tweede keer in korte tijd benaderd dat men mijn goedkopere energie kan leveren. Aan de deur of telefonisch lijkt alles te kloppen, totdat mijn energiecontract op de deurmat valt.
In plaats van 30-40 euro goedkoper, blijkt de huidige leverancier toch de goedkoopste te zijn.
Dit bijvoorbeeld door "foutieve" energieprijzen, dubbel tarief & welkomstkortingen, verschillen het eerste contact met het schriftelijk contract.

Eenmaal het contract binnen kan het binnen een telefoontje weer ontbonden worden, dit is dus ook geen probleem.

Allereerst wil ik iedereen waarschuwen en goed het contract te controleren of het klopt. Enkel de vraag die mij rest is; Mag men andere prijzen opgeven in het contract als telefonisch overeen gekomen? Ook als de nieuwe leverancier voor je uitrekent dat hun goedkoper zijn als de huidige leverancier?

Al met al een lang verhaal, maar ik vind het misleidend!

Groet,
Martijn
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.