BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Foute beginstanden Eneco

Bijdrage door gebruiker
20-09-2013
7 reacties
Wij zijn in februari 2012 in onze huidige huurwoning komen wonen. Gezamelijk met een medewerker van de woningbouw vereniging alle meterstanden genoteerd op de dag dat wij de sleutel kregen. Dit papier is ondertekend door de mederwerker en door mij.
Eind maart 2013 kregen wij de jaarnota van Eneco. Hierop staan hele andere beginstanden voor electriciteit dan wij hebben doorgegeven. Het verschil tussen de meterstanden is behoorlijk groot:
Eneco zegt:
Elek. laag: 958
Elek. hoog: 6114

Onze meterstanden op de dag van sleutel overdracht:
Elek. laag: 6114
Elek. hoog: 7136

Wij zijn hier al sinds april meebezig en we hebben eindelijk net pas een beetje uitleg gekregen. Dat de vorige leverancier van dit adres de meterstanden ,die Eneco nu hanteerd, aan hun geleverd heeft. En dat er nu (pas) met de vorige leverancier wordt overlegd.
Volgens Eneco moet de vorige leverancier deze meterstanden eerst aanpassen maar zij niet hoeven mee te werken.

U moet begrijpen dat wij nu op een maandbedrag zitten van €316,- per maand (ex. netbeheer kosten) vanaf april 2012 En dat wij hun telkens moeten bellen om de jaarnota van €1250,34 uit te stellen. Anders wordt het zonder pardoes gewoon van onze rekening gehaald.

Ik begrijp niet goed, dat wij bewijs hebben en een kopie daar van naar Eneco sturen maar zei dit niet kunnen veranderen en ook niet waarom het zolang duurt?

Met de vraag op hun uitleg wat er gaat gebeuren als de vorige leverancier niet de meterstanden wil aanpassen: komt dan de rekening toch bij ons terecht?
Werd er beantwoord: dat zien we dan wel weer.....

Iemand enig idee/ervaring?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.