BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Extra kosten door slechte voorlichting Energiewacht

Bijdrage door gebruiker
10-03-2011
3 reacties
In januari 2009 heb ik een gashaard laten plaatsen in onze woning. Deze gashaard zou volgens de adviseur van Energiewacht probleemloos kunnen worden aangesloten op onze bestaande afvoerbuis. Hij is hiervoor bij ons thuis geweest.

Afgelopen januari viel de kachel ineens uit en vertelde een monteur van Energiewacht mij dat de kachel verkeerd was aangesloten. Het bedrijf dat de kachel heeft geplaatst in opdracht van Energiewacht is er toen weer bij geweest en toen bleek dat de afvoerbuis helemaal niet geschikt was voor deze kachel omdat deze simpelweg veel te heet werd voor deze buis.

Hierdoor moest er dus een compleet nieuwe afvoerbuis worden geïnstalleerd door dit bedrijf. Dit kostte mij ruim 1200 euro. Ik heb dit zsm laten doen, ook omdat mijn vrouw zwanger is en ik haar niet in kou kon laten zitten.

Nu wil ik deze kosten of in ieder geval een deel ervan verhalen op Energiewacht omdat door hun verkeerde advies ik nu een andere buis heb moeten laten plaatsen. Ik heb inmiddels meerdere telefoontjes en een e-mail gestuurd, maar afspraken over terugbellen worden niet nagekomen. E-mail wordt zelfs niet eens op gereageerd.

Maak ik kans om geld terug te krijgen en welke stappen zou ik nu het beste kunnen nemen om geld terug te krijgen?

groeten,
Harry
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.