BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Extra bezorgkosten

Bijdrage door gebruiker
03-10-2013
28 reacties
Hallo, ik wil graag een vraag voorleggen om te kijken of mijn mening gegrond is of niet.
Wij hebben bij Trendhopper een hoekbank gekocht en deze werd deze week geleverd, tot zover dus helemaal goed. Maar deze hoekbank kon volgens de bezorgers niet in de lift, hij was te groot, dus moesten we 75,00 euro bijbetalen om hem boven te krijgen of anders moesten we maar zien hoe hij boven kwam. Daar sta je dan als zestigers en mijn man heeft toen maar extra betaald.
Ik was het hier niet mee eens en heb gelijk naar Trendhopper gebeld, omdat ik dit niet ons probleem vind, want wij hebben bij het bestellen van de hoekbank doorgegeven dat we op de 13e etage wonen en dat er een lift is, maar de meneer aan de telefoon vond het ons probleem, want wij hadden moeten weten dat het niet in de lift kon. Wij wonen hier nu 1½ jaar en hebben met verhuizen geen problemen ondervonden met de lift en ook nog niemand gezien die dat wel had. Het is een gewone standaard lift en de liften die ik ken zijn niet anders dan de onze hier. Bovendien weten wij toch niet hoe groot de delen van de bank zijn als deze worden geleverd. De verkoper, want ik neem aan dat hij dat wel weet, zou ons dan toch moeten wijzen op het feit dat de hoekbank in 2 delen geleverd wordt en dat hij hierdoor erg groot uitvalt en dan problemen zou kunnen opleveren. Hij heeft hier helemaal niks over gezegd en ons de bank gewoon vrolijk verkocht. Ik vind dit niet van goed koopmanschap getuigen en ook erg klantonvriendelijk. Als wij waren gewaarschuwd dan hadden wij kunnen kiezen om de bank dan maar niet te kopen en of te kunnen kiezen voor extra betalen of het zelf organiseren van hulp.
Wij voelden ons behoorlijk voor het blok gezet en hebben het gevoel, mede door ons telefoontje aan Trendhopper, dat het ze geen zier kan schelen, gezien de reactie van Trendhopper medewerker. Mij lijkt het geen normale gang van zaken en het komt op mij over als willen ze extra inkomsten vergaren, omdat het filiaal hier, noodgedwongen, gesloten wordt. Ze adverteren nu met kortingen om de zaak leeg te krijgen, maar aan de andere kant proberen ze het weer terug te pakken.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.