Hoi,Ik zit sinds 2007 in de WSNP. (Schuldsanering). Mooi, dacht ik, want ik wil van de 'deels' onterechte schuld af. In september 2007 schijnt het zo geweest te zijn dat Energie Direct geen geld van mijn bankrekening kon afschrijven. Maar werd daar ook pas maanden later over ingelicht (eenmalig) via de mail. Omdat ik in de WSNP regeling viel kon ik daar weinig mee.In september dit jaar (2008) kreeg ik ineens 14 acceptgiro's in de brievenbus want het bleek zo te zijn dat ik nooit netwerk-kosten had betaald. Ik ben volledig leek op dit gebied dus dat kan wel. Het probleem is echter dat dit bedrag al zo groot was dat ik dat niet zomaar even kon betalen. (985 euro). Ik heb toen een regeling getroffen gebaseerd op het feit dat zij pas 14 maanden later beginnen te zeiken over niet-betaalde rekeningen.Ik heb toen tevens gevraagd of ik nog gevaar liep om afgesloten te worden aangezien ik daar bang voor was. Dat was niet het geval, dus ik hing met gerust hart op.2 December j.l. stonden er twee heren voor mijn deur. Of ik de sleutel van de meterkast had. ze toverden 5 hangsloten tevoorschijn en begonnen die te monteren op de kast nadat de stoppen omgewisseld waren en de gaskraan was dichtgedraaid.Volgens Essent; "U heeft geen leverancier meer".Wel *** .. dacht ik. Ik heb daar nooit een bericht ontvangen en tot 2 keer toe heb ik alles gecheckt. Ook heb ik nooit een waarschuwing ontvangen over het eventueel afsluiten.Desalniettemin heb ik de 104,24 overgemaakt naar Essent omdat ik eerst stroom wilde voordat ik moeilijk ging doen. Ik heb diezelfde dag ook Oxxio (nieuwe leverancier) gebeld om mij als klant bij hun aan te melden. Dit was allemaal binnen 4 werkdagen geregeld. (Vrijdag 5 Dec. '08). Dinsdag naar Essent gebeld om het ID nummer door te geven van het systeem waarin ik zgn aangemeld moest zijn. Volgens Essent klopte dit en ook de betalingen waren voldaan. Dus m.a.w. ik moest weer aangesloten worden.Gisteren (Dinsdag dus) vertelden zij ook nog eens dat ik pas om 11:30 in het systeem stond en dat ik er een dag over heen moest laten gaan voordat ik aangesloten zou worden. Ik vond dat een hele rare opmerking omdat ik binnen 2 minuten bij de telefoonwinkel een abonnement kan afsluiten incl. telefoon en laptop op de kop toe. Nee het systeem van Essent of het landelijke systeem waar Essent deel van uitmaakt dat stamt blijkbaar nog uit de jaren 60.morgen stroom dacht ik dus. NOT! Vandaag 2 keer naar Essent gebeld. Er gaan nu nog eens 10 werkdagen over heen. Het slappe excuus waar Essent mee aankomt is dat hun 'monteurs' het erg druk hebben op dit moment. Ik deelde aan de telefoon mee dat ik daar niets mee te maken heb. "Het zal mij een worst wezen, ik betaal, ik heb een contract, ik heb alles aan mijn kant binnen zeer korte termijn alsnog geregeld, ik wil gewoon stroom... ik heb recht op electra, niets geen 14 dagen.. Waarom kan dit zomaar in Nederland? Waarom kan ik wel bij de bank in 10 minuten een lening van 40.000 euro aanvragen, mij abonneren op een telefoon + laptop abonnement etc. terwijl het aansluiten van gas en elektra 2 weken in beslag moet nemen? Het is een kwestie van dat vervelende hangslot eraf te halen, 2 stoppen erin te draaien en de gaskraan open te draaien. (3 minuten werk). En dat duurt 10 werkdagen..?Mijn vraag is, hoe ik de druk kan opvoeren bij Essent om (het liefst) vandaag al weer aangesloten te worden? Ik kan echt geen 14 dagen wachten op stroom terwijl ik gewoon contracten heb.