BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Essent kan geen nota sturen, maar ik moet wel betalen.

Bijdrage door gebruiker
26-11-2012
12 reacties
Dag allemaal,

Helaas in het verleden veel problemen gehad met Essent. Ik was 2 keer verhuisd en dus was het 2 keer drama met Essent, want ze konden dit administratief niet aan. Vandaar mijn obsessie met Essent. :)

Dit keer een forse jaarafrekening van 169,95 ontvangen.
Tot mijn allergrootste verbazing, ontving ik de jaarafrekening in mijn Finbox, terwijl ik hier nooit toestemming voor heb gegeven.

Maar dat is niet het enige. De jaarafrekening kan ik niet eens openen.
Op mijn verzoek is een maand geleden 'Mijn Essent' verwijderd. Ook mijn emailadres zouden ze verwijderen.

Ze hebben dit zelfs nog bevestigd. Nu blijkt dat ze mijn account wel hebben verwijderd, maar mijn emailadres niet. M.a.w. ik kan de jaarafrekening niet eens inzien en toch gaan ze het automatisch van mijn rekening afschijven.

Ze begrijpen kennelijk ook niet, dat ik geen nota ga betalen als ik de nota niet eens in kan zien.

Ik heb gevraagd of ze mij de jaarafrekening per post op kunnen sturen. Dit schijnen ze niet te kunnen. Ik kan mijn nota dus ook niet digitaal openen.

Ik heb toch recht om mijn nota in te kunnen zien ?

Nu heb ik dus voor het eerst gevraagd of ik het bedrag in 3 maanden terug kan betalen, maar nu zit ik wel aan een automatische incasso vast, terwijl ik hier nooit om heb gevraagd.

Dus zometeen kan ik mijn jaarafrekening niet eens checken en wordt het zonder meer van mijn rekening gehaald.

Als laatste wilde ik graag van Energieleverancier wisselen, maar ik durf dit nu al helemaal niet meer. Zometeen moet ik dan direct het hele bedrag ineens terugbetalen en dus ben ik gedoemd om nog eens 3 maanden aan Essent vast te zitten.

Wie weet hoe ik wel mijn jaarafrekening kan ontvangen ? Wat zouden jullie doen ?

Zijn ze nou zo dom bij Essent dat ze niet eens een rekening uit kunnen printen ? Hun administratie-afdeling kan toch ook gewoon facturen inzien ?




Niet is minder waar. Ik kreeg zojuist van Essent te horen, dat ze mijn emailadres nog in hun systeem hebben staan en dit terwijl ik
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.