BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Essent Energie makkelijk

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
09-11-2006
  •  
1 antwoord
  •  

In oktober 2004 kregen wij een aanbieding van Essent om over te stappen van Nuon naar Essent voor onze stroom. Als dank zouden wij hiervoor een Senseo ontvangen. Wij hebben het besluit genomen om dit te doen en kregen dan ook op 18 oktober 2004 een bevestiging van Essent dat wij nu een overeenkomst EnergieMakkelijk hadden. Ook ontvingen wij een Seneo. Maar al wat er gebeurde de rekeningen van de stroom kregen ( en krijgen) wij nog steeds van het Nuon. Diverse malen heb ik gebeld met Essent wanneer het contract inging van EnergieMakkelijk. Elke keer kreeg ik weer het antwoord dat dit zo spoedig mogelijk in werking zou treden maar dat door de vele aanmeldingen er een achterstand was. Op 21 februari 2006 kregen wij een brief met antwoordkaart van Essent met excusses omdat het EnergieMakkelijk contract nog steeds niet was geregeld en of wij dit contract nog wel wilde hebben. Hiervoor moesten wij een antwoordkaart invullen. Deze antwoordkaart heb ik nog dezelfde dag ingevuld en op de bus gedaan. Wij wilden het EnergieMakkelijk contract niet meer omdat we er geen vertrouwen in hadden dat het nu nog goed zou komen. Alles bleef dus gewoon bij het oude. Rekening voor de stroom kwam via Nuon en de rekening voor het gas kwam van Essent. Enkele weken geleden kwam Nuon met een mooie aanbieding waarbij het mogelijk was dat wij het gas ook via hun zouden afnemen. Hiervoor hebben wij een contract getekend en alle papieren kwamen binnen. In de brief over het gas stond echter dat dit contract pas in kon gaan op 13 oktober 2007 omdat wij nog een contract tot die tijd hebben met Essent. Hierover heb ik met Essent gebeld aangezien wij geen contract hebben met Essent. Tot onze stomme verbazing beweerd Essent nu dat wij wel een contract hebben met hun. Zij hebben volgens hun systeem niet de antwoordkaart retour ontvangen waarin wij aangeven dat wij geen gebruik meer willen maken van het EnergieMakkelijk contract. Heel vreemd aangezien wij nog steeds onze stroomrekening betalen aan Nuon en onze gasrekening aan Essent. Als wij de kaart niet retour gezonden zouden hebben dan hadden wij nu al minstens 9 maanden zowel stroom als gas aan Essent moeten betalen. Essent houdt ons nu aan een contract wat wij niet hebben. En als wij voor 12 oktober 2007 willen overstappen naar Nuon met het gas dan moeten wij een boete betalen.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.