Ik heb er nu al zoveel over gelezen en besef dat ik niet de enige in Nederland ben die zo overhoop ligt met Essent. In oktober 2003 kwam ik erachter dat Essen een dubbel voorschot van mijn rekening hadden gehaald. Natuurlijk heb ik gelijk gebeld. Toen stoorde ik mij nog niet aan het bandje met de tekst: misschien zijn de wachttijden langer dan u van ons gewend bent. Ik kreeg uiteindelijk een dame aan de telefoon en die beloofde mij het uit te zoeken en zou mij binnen 10 dagen terugbellen. Na 15 dagen te wachten heb ik zelf maar weer gebeld en zo nog 4 keer. In november hebben ze weer het dubbele van mijn rekening afgeschreven. Ik weer bellen. na 45 minuten het bandje te horen kreeg ik uiteindelijk weer iemand aan de telefoon en die kon mij vertellen dat ik met mijn stroom naar een andere leverancier zou zijn gegaan en weer terug bij essent zou zijn aangesloten. Maar ik ben nooit voergegaan naar een andere leverancier (waar ik nu overigens wel over te twijfelen). Zij zouhet uitzoeken en zou mij de volgende dag terugbelen. Een week later heb ik zelf maar weer gebeld. Na weer een half uur naar dat bandje te luisteren ik eindelijk weer iemand te spreken kreeg wilde ze me niet te woord staan want er stond een terugbelcode achter mijn naam. Ik ben zo boos geworden dat ik een aangetekende brief heb verzonden met mijn verhaal en beklag. Daar kreeg ik als reactie op dat ze binnen 6 weken mij een tegenbericht zouden sturen!!! En over dat bandje: ze kunnen het beter veranderen in de wachttijden zijn net zo lang als u van ons gewend bent!Mijn concrete vraag is: mogen ze uberhaupt meer van mijn rekening schrijven dan ik ze toestemming heb gegeven en mogen ze dit zonder berichtgeving doen?