Voor een antikraakwoning heb ik met Essent een energiecontract afgesloten van een jaar. ik heb de bevestiging nog in de mail.
Ik ben altijd mijn verplichtingen nagekomen en ik heb ook een aantal maanden stroom en gas ontvangen en betaald (via automatische incasso).
Er komt nog een heleboel post binnen van allerlei bedrijven (veel reclame) voor de vorige bewoner(s) en die maak ik niet open (dat mag namelijk officieel ook niet).
Dan blijkt dat ik geen contract meer heb met Essent. Ik heb hier nooit een bericht van gehad. Na een hoop heen en weer gebel, blijkt dat Oxxio een fout heeft gemaakt en een overname in gang heeft gezet, waardoor Essent mijn contract heeft beeindigd. Ik heb echter nooit enig contact gehad met Oxxio.
Ondertussen sluit de netbeheerder mij af. Hier heb ik wel enige dagen van te voren bericht van gekregen, maar voor mijn studie was ik op dat moment in Belgie. (Niet thuis dus.). Daarna zat ik dus zonder stroom en moest ik betalen voor het af- en weer terug aansluiten door Enexis.
Nu is mijn vraag:
Wiens schuld is dit?
Volgens Essent is Oxxio de schuldige.
Volgens Enexis is Essent de schuldige
en van Oxxio weet ik het niet, ik heb namelijk nooit contact met hun gehad en daarom lijkt het me niet relevant....
Wat kan ik hier aan doen?
Essent negeert mijn vragen en blijft steeds herhalen dat Oxxio een fout heeft gemaakt, Enexis mij meermaals bericht heeft gestuurd (wat niet zo is) en dat Essent hierin geen blaam heeft.