Ik woon in een goed geïsoleerd appartement met dubbele beglazing, een warmtepomp en vloerverwarming. Ik heb geen gas.
Het prijsplafond voor elektriciteit is 2900 kW per jaar. Omdat ik geen gas heb moet ik alle energie uit stroom halen (ook koken, warm water, enz.) hetgeen betekent dat ik ruim boven het prijsplafond voor elektriciteit zit dan wanneer ik stroom en gas zou gebruiken. Nu word ik dus gestraft voor het feit dat ik "van het gas af" ben en rekening houd met het milieu.
Is er een overheid die aandacht heeft voor deze scheve berekening?