BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Eneco verbruik in de app klopt niet.

Bijdrage door gebruiker
01-10-2022
405 keer bekeken
16 reacties
Afbeelding bij deze post - Eneco verbruik in de app klopt niet.
Ik kijk regelmatig in de app van Eneco. Handig, vond ik altijd, want ik zie precies wat ik verbruik en ook in vergelijking met andere tweepersoons huishoudens (ik woon alleen met mijn zoon van 17, die om de week komt); ik ben altijd ver binnen de schatting. Dat klopt ook; ik krijg altijd terug.

Maar deze keer stond er, dat ik meer verbruik dan vorig jaar.
Gezien de omstandigheden; iedereen zal omhoog gaan qua prijs, dat besef ik mij maar al te goed. Echter ; ik kijk in de app wat het verbruik per dag was deze maand en schrik van een bepaalde dag:

Op 2 september 2022 heb ik een record aan verbruik, zoals de app zegt.
En laat dit nu net een dag zijn, dat ik helemaal niet thuis was; ik was van 7:00 uur 's morgens -'s avonds 21:30 uur niet aanwezig. Hoe is hetdan mogelijk dat ik een dergelijke piek in mijn verbruik zie??

Ik ga uiteraard erg aan Eneco en hun goede bedoelingen twijfelen en al helemaal na de enorme verhoging (de hoogste van alle maatschappijen!!!) per 1 oktober. Dit is alleen maar omdat het budget plafond per 1 november niet hoger mag zijn dan een bepaald percentage, een maatregel die maatschappijen met de regering hebben afgesproken.
Ik ga naast dit verhaal bij kassa te melden, ook nog mailen naar dhr R. Jetten (minister van energie). De gewone mens die werkt wordt de dupe van deze actie. Ik kan misschien beter mijn baan opzeggen en dan wel alle toeslagen ontvangen.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.