BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Eneco tarieven met terugwerkende kracht verhoogd

Bijdrage door gebruiker
28-09-2022
13 reacties

hallo,
Ik ben klant bij eneco. Op 15 september een mail over fikse tariefverhoging per 27 september. Dat is erg laat, zoals bekend.

Echter, sinds gisteren zie ik in zowel de app als ook online dat de verhoogde tarieven met terugwerkende kracht voor de hele maand september al zijn toegepast.
En dat niet alleen, ook met terugwerkende kracht voor alle maanden t/m januari 2022

Ik heb mails van maandelijkse energierapporten van eneco bewaard. (en met de telefoon ook regelmatig screenshots gemaakt van div data in de app, m.n. verbruiksdata).
Daarin staan heel andere bedragen (laag, want ik ben extreem zuinig geweest met zowel gas als elektra, nu het kouder wordt zal dat lastiger worden).
In de app kreeg ik maandenlang te lezen dat ik goed bezig was, ver onder mijn maandbudget zat en ook herhaaldelijk advies mijn termijnbedrag omlaag bij te stellen. Ik heb hier screenshotjes van.

Maar ook de online energierapporten zijn nu in bedrag naar boven bijgesteld, zo te zien berekend op basis van de nieuwe hoge tarieven.

dat mag toch niet zomaar?
Eneco is vrijwel onbereikbaar, heb mijn vragen hierover in een webformulier verstuurd, maar kreeg automatische reactie dat antwood tot 20 werkdagen kon duren wegens drukte dus dat kan 3 weken duren.

Vandaar mijn vraag hier: heeft eneco dit recht? Of zijn de maandelijkse energierapporten die ze me stuurden en de prijzen/gegevens in de app bindend voor hen?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.