Als ik de baas van een energiebedrijf zou zijn, zou ik het bijhouden van meterstanden toch als mijn corebusiness zien. Meterstanden zouden op any moment opgegeven moeten kunnen worden. Al is het alleen maar om te kunnen volgen wat, op enig moment, na besparen, het goede effect ervan is geweest.
Goed, mannetjes om uit te lezen zijn, door het minimumloon, zo duur, dat de klant, die koning is, maar meterstanden zelf moet lezen. Doorgeven komt er ook nog bij. Dat is de stand van de techniek anno 2012.
Helemaal perfect is het als Eneco's duffe klant dan ook nog over internet beschikt. Kan die klant mooi helemaal het werk zelf doen. Uit beloning voor deze negatieve service naar de klant, beloont Eneco haar internet gebruikende klant ook nog met een behendigheidsspel. Alsof je daar tijd voor hebt in een situatie van hardnekkige recessie.
Het behendigheidsspel bestaat uit het uitkienen wanneer precies het tiny tijdsvenster daar is waarin je de meterstanden kan intikken in het meterstanden veldje van de Eneco site. Dit is hinderlijk. Eigenlijk wil ik op elk moment mijn meterstanden kunnen intikken. Het is toch Eneco's core?
Maar goed, systemen zijn er voor het sollen met burgers. Echt klantvriendelijk is ook deze business niet!