BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Eneco dubbelstroom activeren

Bijdrage door gebruiker
13-01-2009
2 reacties

Goedenavond,

ik heb een aanvaring met Eneco gehad afgelopen week en ik wil graag weten of meerdere mensen tegen dit probleem zijn aangelopen, daar ik van plan ben een klacht in te dienen.

Ik ben in december 2007 in mijn gerenoveerde huis komen wonen. Ik heb toen een nieuwe meter gekregen. Bij het intrekken in mijn huis heb ik specifiek een contract afgesloten voor dubbelstroom. Ik heb ook een dubbele meter in mijn meterkast zitten.

Toen ikonlangs mijn meterstanden invuldde zag ik tot mijn grote verbazing dat mijn nachtstroommetter nog op0 stond. Toen met Eneco gebeld en begon de ergenis. Zij gaven aan dat mijn meter niet geactiveerd was voor dubbelstroom en dat dit mijn eigen verantwoordelijkheid is.

Hier kan ik mij in vinden, maar ik vind dat Eneco de verplichting heeft om mij ervan te verwittigen dat ik een contract afsluit waar ik geen gebruik van kan maken. Dit is op zijn minst service, aar ergens vind ik het ook een verplichting. Zij zijn het hier niet mee eens en vinden dat ik er zelf maar achter moet zien te komen. Ik vind dit geldklopperij, omdat de meeste mensen er pas na een jaar achter zullen komen en vervolgens een jaar teveel betalen.

Tevens wordt ik dubbel benadeeld. Ik moet nu opeens bij gaan betalen terwijl ik minimaal quitte zal gaan spelen. Tevens moet ik ook nog 100 euro betalen om het dag en nachtstroom te activeren!

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of het tegengestelde mijn klacht geheel ongegrond vinden. Reacties hoor ik graag!

BVD

Sandra

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.