Hallo,
Ruim een week geleden kregen we de jaarrekening van Delta op de mat. Of we even 900 euro bij wilden betalen. Ons voorschot van 160 euro gaat nu dus ook omhoog naar 250 euro. Ik heb gekeken waar de kosten zaten; electiciteit laagtarief 1600 kWh, electr. hoogtarief 1700 kWh, gas 2450 m3 en water 160 m3.We kunnen echter niet vergelijken met vorig jaar, omdat we hier net meer dan een jaar wonen. Daarvoor heeft het huis een aantal maanden leeggestaan. We hebben wel vergeleken met de buren en die zijn veel goedkoper uit, terwijl onze buurman bijvoorbeeld niet eens dubbelglas heeft.Nou heb ik naar Delta gebeld en ik kreeg het advies om de ketel (Nefit HR 2003) uit te zetten en het gasfornuis ook af te sluiten. Als de meter bleef doorlopen zouden ze het bedrag kunnen aanpassen. Maar dat was helaas niet het geval, dus moeten we gewoon betalen, daar komt het op neer.Ik heb nog netjes gevraagd of er dan echt niets aan gedaan kon worden of dat een collega misschien iets voor ons kon betekenen, maar zij of het bedrijf kon niks voor me doen. Toen ik uitte dat ik dit wel heel raar vond, zei ze dat ze me ging doorverbinden met de afdeling gespreide betalingen.Ik vraag me nu af of ik überhaupt iets kan doen tegen deze gang van zaken. Delta zegt dat we het verbruikt hebben, maar ik weet niet waar het dan gebleven is! Ik wil natuurlijk niet gaan betalen voor iets wat ik niet gebruikt heb, want de meter kan wel in orde zijn, toch klopt er hier iets niet...Kan iemand mij hierbij helpen? Welke stappen kan ik nu verder ondernemen? Of staat Delta in zijn recht en zal ik toch moeten betalen? Alvast bedankt, Simone Kroes