Ik vraag mij af of ik het moet accepteren als een monteur de prijsindicatie die gegevens is voor een reparatie (helaas niet op papier gekregen!) overschrijdt met 40 %.
Onze cv-ketel moest gerepareerd worden, of we zouden hem laten vervangen door een nieuwe. De kosten van reparatie door het bedrijf dat het onderhoud van de ketel doet zouden ongeveer 170,- zijn. Dit vonden wij een prima bedrag om de reparatie plaats te laten vinden. Op de dag van de reparatie kwam een (andere) monteur met wie ik de werkzaamheden en de prijs nog heb besproken. Hij zei dat ik toch maar rekening moest houden met 200,-. Okee, het is een richtprijs, dus prima.
Na anderhalf uur werk kwam de monteur beneden vertellen dat het klaar was en dat het 242,- ging kosten. Ik vond dat wel erg ver boven de indicatieprijs van 170,-. Hij zei dat zijn collega 'nattevingerwerk' had gedaan voor de prijsindicatie en dat hij het exact voor ons had moeten nazoeken. Dat hij er ook niets aan kon doen. De materialen (expansievat, 2 pakkingen, driewegklep incl. motor) waren blijkbaar duurder uitgevallen???
Tsja, nu was het werk al gebeurd...
Had de reparateur mij niet moeten waarschuwen dat het zoveel duurder zou zijn? Kan ik er nu nog iets mee ook al heb ik geen offerte op papier?
Ik kan in elk geval een specificatie van de kosten vragen (materiaal, arbeidsloon...) zodat ik kan nazoeken of het redelijk is.
Bedankt voor het antwoord!