Hallo allen. Bij ons thuis speelt de volgende vraag:
Wij modderen al een hele tijd met onze warmwatervoorziening:
- Duurt heel lang voor het warm wordt
- Temperatuur is slecht af te stellen in de douche (of te heet of te koud)
- Temperatuur blijft niet constant.
De volgende zaken inmiddels geprobeerd:
- Water bijgevuld
- Waterbesparingsring uit slang verwijderd
- Nieuwe slang en douchekop geplaatst (er direct weer af gehaald want kreeg toen helemaal geen warm water meer)
- Thermostaatkraan geplaatst (ook direct weer eraf gehaald, alleen maar koud water, ketel werd niet geactiveerd bij opendraaien kraan).
Nu heb ik de volgende vragen:
- Kan dit aan de ketel liggen (is inmiddels een jaar of 15 oud)?
- Wij zijn bereid een nieuwe ketel aan te schaffen, maar dan wil ik wel weten waar ik op moet letten. Ik heb op een aantal sites (Vaillant en Remeha) een soort ‘ketelwijzer’ ingevuld waarbij gevraagd wordt naar: inhoud huis, beglazing, appartement/woonhuis/etc. Deze ketelwijzers brengen mij op de:
• Remeha Calenta c28
• Remeha Avanta CW4
• hrExclusief VHR 30/4C (Vaillant)
Kan iemand iets roepen over deze ketels? De Avanta is vrij klein heb ik begrepen maar ik zit niet met ruimte gebrek.
- Komende 2 weken heb ik 3 afspraken staan voor een offerte. Nog specifieke zaken om op te letten?
Alvast bedankt voor jullie tips!