BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

contract huurboiler

Bijdrage door gebruiker
16-01-2015
10 reacties
we huren al 35 jaar de boiler bij een energiemaatschappij, vrijwel nooit onderhoud gehad en ca 11 euro per maand betaald over die periode.

De boiler deed het niet meer, monteur erbij, die man vertelde dat er een onderdeel kapot was maar die door de leeftijd van deze boiler niet meer leverbaar was.

Het lijkt mij dan logisch dat je daar een vervangend apparaat voor terugkrijgt omdat deze boiler al lang afgeschreven is voor/door de energiemaatschappij, waarom heb je anders al die tijd zoveel huur betaald (ca 5000 euro over 35 jaar!)

Maar ze vertellen mij gewoon dat ik een nieuw huurcontract moet aangaan voor een vervangende boiler, of ik even wil tekenen zegt de monteur, niet gedaan omdat ik het een vreemde gang van zaken vind, naar mijn mening moeten ze binnen het bestaande contract gewoon een vervangende boiler leveren.

Nieuwe contract is voor 144 maanden! dus 12 jaar!! en huurverhoging van 35% tov het bestaande contract, verder staat er in de kleine lettertjes dat onder geen beding van de 144 maanden afgeweken kan worden ook niet bij overlijden van de bewoner, want dan zal alsnog de totale termijn van 144 maanden betaald moeten worden en bij overlijden binnen 24 maanden krijg je nog een boete er bovenop ook.

Is dit normaal of proberen ze gewoon een nieuw (woeker)contract aan te smeren?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.