Twee weken geleden ontving ik een brief van Continuon met het verzoek vorige week twee dagen thuis te blijven, omdat de meters in mijn woning voor zowel electra als gas vervangen zouden worden. In de praktijk inderdaad twee volle dagen aan huis gebonden geweest.
Bij het vervangen van de gasmeter werd gebruik gemaakt van een onderaannemer die aan het eind van de dag van plan was te vertrekken met de stoep nog opgegraven en het gas in allevier de woningen in het pand nog niet aangesloten. Na veel vijven en zessen toch voor elkaar gekregen dat de aansluitingen werden gemaakt en de stoep ordelijk werd achtergelaten. Het feit dat de CV ketel na aansluiten van het gas nog steeds niet werkte werd niet opgelost.
De volgende dag daarom gebeld met Nuon. Vele telefoonnummers, doorverbindingen en terugbelbeloftes verder werd in de loop van de middag duidelijk dat vanuit (conti)nuon geen hulp te verwachten was. De boodschap was dat we zelf een CV monteur moesten bellen.Als deze zou aangeven dat het probleem in de ketel door de metervervanging was veroorzaakt dan konden we het bedrag terugvorderen via de website van Continuon.
Naar aanleiding hiervan heb ik een aantal vragen:
- Kan een bedrijf als Nuon je verplichten twee volle dagen thuis te blijven?
- Door de problemen hebben we uiteindelijk ruim drie dagen thuis moeten blijven. Een halve dag extra om een dag later de problemen aan te kaarten en een halve dag voor de CV monteur. Is dit verhaalbaar?
- Is het echt noodzakelijk om een schriftelijke verklaring van de CV monteur te krijgen om de kosten van de reparatie te verhalen? Voor de ingreep van Nuon werkte de ketel namelijk zonder problemen.
Ben tevens benieuwd naar andere ervaringen met dit soort werkzaamheden.