BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Cattery Watapatja Zuidbroek

Bijdrage door gebruiker
03-02-2014
9 reacties
Afgelopen woensdag hebben wij een ragdoll kitten gekocht bij Cattery Watapatja te Zuidbroek. Het kitten had toen al een ontstoken oogje, waarvoor wij een zalfje meekregen. Bij thuiskomst maakte het kitten nies-achtige geluidjes, maar wij dachten dat dat kwam door de onzekerheid na de verhuizing.

Op maandag zijn wij toch maar even naar de dierenarts geweest. Die constateerde niet alleen een flinke infectie in beide ogen, maar ook dat het kitten niesziekte heeft. Het kitten was weliswaar ingeent, maar de 2e inenting was maandenlang te laat gegeven dan gemoeten zou hebben.

Wij hebben zelf geen andere dieren, en al bij thuiskomst hadden we de niesjes gehoord, dus leek het ons een uitgemaakte zaak dat dit van de Cattery afkomstig moest zijn. Het leek ons daarom belangrijk om de Cattery Wapatja te informeren over deze gevaarlijke en besmettelijke ziekte binnen de Cattery.

Vanaf het eerste moment dat ik 'niesziekte' zei in het telefoongesprek sprong de eigenaresse als een soepele kat bovenop op de kast. Ik heb nog nooit iemand zo snel in een verdedigende houding zien/horen springen. Zelfs toen ik aangaf dat ik niet op zoek was naar een financiele compensatie, maar juist haar wilde waarschuwen zodat ze een dierenarts kon laten komen voor haar eigen katten voor het te laat is, wilde ze helemaal niets horen. Volgens haar was de niesziekte absoluut niet afkomstig vanuit haar cattery, maar kwam het door de stress van de verhuizing.

Er werd mij een dergelijke onbeschoftheid voorgeschoteld dat ik het gesprek maar beindigd hebt. Deze Cattery is kennelijk totaal onbekommerd om het wel en wee van de eigen katten, en interesseert het geen bal hoe het met de kittens vergaat die het nest verlaten.

Het is natuurlijk mogelijk dat de eigenaresse niet op de hoogte was van de niesziekte bij deze kitten, en daar ga ik ook van uit. Echter zou de eigenaresse hier van moeten leren, en voortaan de inentingen op tijd geven. Zij is echter van mening dat dat niet belangrijk is, omdat de herhaal prikken ook niet elk jaar hoeven. Echt ongelovelijk!

Onze kitten zal waarschijnlijk elk jaar een prik moeten hebben om te voorkomen dat de niesziekte weer de kop op steekt. In die zin is de niesziekte chronisch. Wij zijn hartstikke blij met het lieve dier, maar wilden dit verhaal toch even delen om andere toekomstige katteneigenaren te waarschuwen voor deze cattery, die wel HEEL erg gemakkelijk omgaat met de gezondheid van haar kittens en overige dieren.

Zolang deze catteryeigenaresse dus niet laat controleren op niesziekte, zou ik als potentiele koper deze links laten liggen! Eis in ieder geval een RECENTE gezondheidsverklaring en koopcontract, iets wat wij hebben nagelaten.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.