BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Budget Energie

Bijdrage door gebruiker
16-05-2013
7 reacties
Goedemorgen,

In april jl. heb ik besloten om over te stappen van Nuon naar budget energie.

Uit de consumenten vergelijker van de consumentenbond bleek dat BE de op één na goedkoopste energieleverancier is van Nederland. Wel rekeninghoudend met 300 euro korting die op de eindafrekening zou worden gedaan. Om tot mijn maandbedrag te komen ging ik uit van het aangeboden jaarbedrag gedeeld door 12; Dit zou uit komen op een maandbedrag van 150 euro. Voor mij acceptabel en dus een reden om over te stappen naar BE.

Al snel bleek de overstap een totale verkeerde beslissing te zijn.


Volgt de eerste frustratie. Er werd in april 75 euro afsluitkosten in rekening gebracht voor dat het contract inging???. Gebeld. Ja dat doet BE altijd vooraf. Eigenlijk betaal ik dus kosten voor iets wat ik helemaal niet gemaakt heb? Er is namelijk helemaal niets geleverd. Mijn gedachte; dan heb ik 5 euro per maand minder aan kosten. Fout gedacht..


Op zaterdag 11 mei jl. heb ik het voorstel ontvangen over het voorschotbedrag van Budget Energie; berekend 193 euro. (?) Meteen met BE gebeld op zaterdag; niet open; maandag bellen.

Op maandagochtend 13 mei heb ik meteen gebeld met het verzoek om deze te wijzigen naar 150 euro. Zou in orde komen.

Vervolgens werd op donderdag 16-5 het bedrag van 193 euro (???) als nog geïncasseerd. Uit het overleg met mevrouw Timmerman van Budget Energie is gebleken dat de factuur reeds was opgemaakt voordat het voorstel inzake voorschotbedrag naar mij was gemaild. Foutje. Op vraag hoe we dit kunnen oplossen werd aangegeven dat dit niet mogelijk is. Ik gaf aan dat ik het bedrag niet kan betalen en het bedrag ga storneren.

Zij gaf aan dat bij niet of te weinig betalen zou een herinnering volgen. Bij verder niet betalen incassokosten etc.. Voor mij onacceptabel. Het voorstel om met 5 euro het voorschot te verlagen is een druppel op een gloeiende plaat. Het probleem is dat ik nu te veel maandlasten heb en niet over een maand.

Vragen aan BE:

(1) Waarom is niet aangegeven op de bewuste maandagochtend dat de factuur is opgemaakt en het oude bedrag van 193 euro zou worden geïncasseerd?

(2) Waarom is het niet mogelijk dat na stornering van 193 euro en een overboeking van het 155 euro niet tegen te houden dat er herinneringen worden gestuurd en evt kosten ter rekening van de klant volgen? Dit terwijl het probleem door BE is veroorzaakt. De klant heeft nu het probleem.

(3) Aan de consumentenbond de vraag; Hoe kan het dat de kosten van de leverancier op het moment dat ik een energievergelijker doe lager zijn dan op moment dat ik éénmaal bij de energieleverancier ben aangesloten. De kosten zoals deze op de site staan komen niet overeen met de werkelijkheid. OOK na aftrek van de 300 euro welkomskorting van BE.

kassa; kan de belbus mij helpen?

Graag komen tot een oplossing.

Met vriendelijke groeten,

[edit redactie - adresgegevens verwijderd]
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.