November 2014 ben ik verhuis naar een nieuw gebouwde huurwoning. Ik heb mijn verhuizing netjes doorgegeven aan Brabant Water. De nieuwe woning heeft een watermeter die op afstand wordt ingelezen dus nooit meer iemand aan de deur om de waterstand te meten. Gisteren werd ik gebeld door Brabant Water dat er een fout is gemaakt door de aannemer, zij hebben blijkbaar mijn aansluitingniet goed ingetekend en/of gemeld bij Brabant Water. Ik heb dus vanaf november 2014 tot nu niet betaald aan Brabant Water. Is me nooit opgevallen omdat alles via automatische incasso gaat. Nu moet ik dus de 2 jaar en ongeveer 500,- euro gaan terug betalen. Dit wil ik wel maar ben hier financieel niet toe in staat ook niet als dit in termijnen dient te geschieden. Kan Brabant Water mij dwingen te betalen ondanks dat het een fout van de aannemer/ of hen is? Is een aannemer of Brabant Water niet verzekerd tegen dit soort fouten? En indien dit niet zo is, zou enige coulance bijv. het kwijtschelden van het vastrecht of een aantal termijnen niet op zijn plaats zijn?