21/1 kochten wij 2 banken bij de fa. Goossens te Nuenen. Beide banken zijn uiterlijk identiek, een is echter elektrisch verstelbaar (lounge bank). Levering van de banken in de week van 17 april. De week na de aankoop geeft mijn vrouw aan dat ze liever 2 verstelbare banken heeft, omdat ze voorziet dat anders de banken verschillend gaan slijten. Op 30/1 bel ik daarom naar Goossens, met het verzoek de order om te zetten in 2 elektrisch verstelbare lounge banken. Tot mijn stomme verbazing kon de bestelling alleen omgezet worden wanneer een boete werd betaald van 15% van de de prijs van de om te zetten bank. Boete bedroeg ongeveer EUR 250,-, bovenop de meerprijs van EUR 450,-. Dit alles gebaseerd op de volgende zin op de orderbon: "Omdat deze order direkt in de computer ingegeven wordt, zullen de kosten van door klanten geinitieerde wijzigingen worden doorberekend".
Diezelfde dag nog een fax gericht aan de direktie van Goossens verstuurd waarin ik in nette bewoordingen mijn ongenoegen heb aangegeven, met het verzoek om de wijziging alsnog zonder extra kosten door te voeren. Hierop werd niet gereageerd. Mijn vrouw heeft gister naar klantenservice gebeld. Daar werd ze netjes te woord gestaan. Zaak zou worden uitgezocht. Vandaag werd ze gebeld en werd afgescheept met de mededeling dat het nu eenmaal op de order stond en dat hun kosten bij wijziging nog veel hoger zijn.
Gezien de klantonvriendelijke handelswijze van Goossens nog voor het produkt is afgeleverd, maken wij ons zorgen over de opstelling bij eventuele problemen met de banken in de toekomst
Iemand vergelijkbare ervaringen en/of suggesties