5 Jaar garantie bij de keukenconcurrent.... of toch niet?
Het probleem is dat bij de koop van mijn keuken mij 5 jaar garantie toegezegd is bij de Keukenconcurrent en dat mijn vaatwasser nu defect is.
Onze standaard fabrieksgarantie van 2 jaar is nu 3 maanden verlopen.
Het is zo dat als men alle keukenapparaatuur van 1 merk koopt dat men dan in aanmerking komt voor deze garantie.
Mij is echter nooit verteld bij de koop dat ik een formulier hiervoor in diende te vullen en deze op moest sturen naar de fabrikant.
Resultaat: Ik heb nu een defecte vaatwasser waar ik (als het zo aan de keukenconcurrent ligt) zelf voor moet gaan opdraaien.
De servicedesk van de fabrikant van de vaatwasser zegt ook dat na 2 jaar de garantie via de keukenconcurrent loopt.
Door de miscommunicatie/slechte informatie/fouten/watdanook zit ik nu met de problemen.
Is de keukenconcurrent verplicht mij hierin te helpen of sta ik er alleen voor?
Ik wil graag weten of ik dit aan kan vechten of dat ik mij de energie beter kan besparen.
Uiteraard heb ik al een klacht ingediend bij het hoofdkantoor van de keukenconcurrent.
De aanvankelijke reactie was namelijk een botte "Sorry maar wij kunnen u niet verder helpen"
Bedankt voor de reacties alvast!