BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bezorgdheid en onduidelijkheden over warmtenet en boiler in huurwoning

Bijdrage door gebruiker
02-10-2025
2980 keer bekeken
11 reacties

Geachte heer/mevrouw,

Ik richt mij hier om mijn zorgen te uiten over de situatie met betrekking tot de verwarming en warmwatervoorziening in mijn huurwoning bij Havensteder.

Mijn situatie in het kort:

Ik huur een woning bij Havensteder en had voorheen blokverwarming, waarbij de verwarming via een gezamenlijk systeem liep en iedereen een eigen meter had.

Daarnaast zit er een smart boiler in mijn woning van 80 liter, die twee jaar geleden is vernieuwd, door Havensteder.

Ik heb momenteel een eigen blokverwarming en een eigen smart boiler, maar nu willen Havensteder en Eneco dat ik verplicht word aangesloten te worden op het warmtenet en dat mijn boiler wordt verwijderd.

Ze zeggen dat het niet meer mogelijk is om niet aangesloten te blijven op het warmtenet, ondanks dat ik dat eerder heb aangegeven.

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft aangegeven dat ik de keuze heb. Ik ben niet verplicht om akkoord te gaan met het contract en ik hoef niet te tekenen.

Deel 1

Delen:

Reageer

Laat een antwoord achter. Je kunt ook reageren op anderen. Lees onze spelregels.