BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

betaling storing garagedeur na garantieperiode

Bijdrage door gebruiker
01-05-2011
4 reacties
In januari 2008 is er door een firma in opdracht van onze aannemer een Teckentrup sectionaaldeur geplaatst.

Na ruim drie jaar vertoont de deur plotseling een storing, nl. de garagedeur wil niet meer dicht. Daarom de firma gebeld. Deze zijn dezelfde dag gekomen om het probleem op te lossen. De reparatie bestaat uit het smeren van de deur, omdat de deur wat zwaar liep.

Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom, normaal gebruik en de aanschafprijs van de garagedeur. Op 15-03-11 ontvang ik een rekening voor deze reparatie van €68,65. Na een telefonisch overleg blijkt dat de medewerker een andere mening heeft over de verhouding reparatiekosten ten opzichte van de aanschafprijs en ouderdom van de garagedeur. Daarom heb ik schriftelijk een beroep gedaan op de wettelijke garantie en de fabrieksgarantie, welke in Nederland voor consumenten is geregeld bij de desbetreffende firma.

Mijn voorstel was om een deel van de rekening te betalen. Er van uitgaan dat bij normaal gebruik de levensduur van deze deugdelijke garagedeur ca. 20 jaar is, heb ik een bedrag van €10,50 betaald voor deze reparatie.
Op dit voorstel is niet gereageerd. Na ruim een maand, zonder verdere reactie ontvang ik een betalingsverzoek om het openstaande bedrag te betalen.
Wie kan mij vertellen wat mijn rechten en plichten zijn in deze zaak?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.