Vorig jaar ben ik in een nieuw huis gaan wonen waarvan de knop van elektrische ontsteking van het gasfornuis merk Beko stuk was. Na lang zoeken eindelijk de leverancier van onderdelen gevonden. Het onderdeel was wel leverbaar maar kon alleen verstuurd worden. En natuurlijk niet naar mij maar naar een bedrijf waar je de halve stad door moet en alleen tijdens kantooruren terecht kunt. Helaas moet ik werken en was het dus een tijdje niet mogelijk om de knop op te halen. Wat blijkt: het knopje (stukje plastic van 2,5 cm groot) is verstuurd per pakketpost in een doos zo groot dat daar nog 287 andere knopjes in passen. Alleen al de verzendkosten waren meer dan 10 euro, terwijl het knopje nog geen 2 euro kost. Zowel het bedrijf waar ik het knopje ophaalde als ik zelf voelen ons nogal opgelicht. Het had gewoon in een enveloppe gekunt. Ik vind de verzendkosten nogal buiten proporties. Op mijn klachten wordt gereageerd dat alles per pakketpost verstuurd wordt, zelfs facturen. Lekker bedrijf is dat.