November 2011 hebben wij een prachtig bankstel gekocht bij Nano Interieur in Capelle a/d IJssel (Rofra | Home). Na ruim 2 jaar begon de vulling van de zit gedeeltes in te zakken, dit ondanks dat we het advies van het opschudden/luchten/omdraaien goed opgevolgd hadden.
In november 2014 hebben we dit probleem voorgelegd aan de firma Rofra Home (bedrijf achter Nano Interieur). Vandaag hebben we eindelijk terugkoppeling gehad: "Geachte heer, mevrouw,
Het inzakken van kussens is een normaal verschijnsel na enkele jaren. Wij kunnen
dit voor u verhelpen maar niet geheel kosteloos.
Uw sofa dateert van november 2011, dus nu ruim drie jaar oud.
Voor nieuwe vullingen rekenen wij, inclusief brengen:
Zitkussen vulling: €35.- 2 x
Rugkussen vulling €35.- 3x
Longchair vulling €50.- 1x
Dus voor een totaalbedrag van €225.- is uw sofa weer als nieuw."
Hoe kan ik hier het beste op reageren? In mijn optiek gaat het hier om een ondeugdelijk product van €2600. Ik weet dat dit niet meer onder de garantie van 2 jaar valt. Maar toch.