eind augustus/begin september ben ik 2x met mij zusje en 1x met mijn vriend naar een bank wezen kijken bij woonexpress in beverwijk. het gaat hier om de loungebank darwin, op dat moment in de aanbieding voor 429 euro. werd ook groot mee geadverteerd in hun folder (die ik helaas niet meer heb..)
op de foto in de folder en in de showroom staat een bank bestaande uit 2 delen, met een grote prijs ernaast omdat het om een actie ging.
omdat de bank niet in mijn auto past en toch bezorgd moet worden en omdat ik nog aan het rond kijken was voor eventuele andere banken heb ik de bank niet gelijk gekocht, maar gevraagd of ik hem ook gewoon via de website kon bestellen, dat was mogelijk.
de bank zou na6 weken geleverd worden, echter op tijdstip van levering kreeg ik een e-mail dat de bank niet geleverd kon worden en dat dat pas in maart 2008 zou zijn. toen begon al enige twijffel....
gelukkig kon de bank ineens wel eerder geleverd worden, vandaag, 27 november! maar wat schetst mijn verbazing? ik krijg slechts de helft van de tentoongestelde bank! na gebeld te hebben met het kantoor en de winkel, proberen ze mij duidelijk te maken dat toch echt elk deel afzonderlijk geprijsd staat, er staat immers ook een kleine hocker (die inderdaad heel duidelijk niet bij de bank hoort en afzonderlijk een veel lagere prijs heeft). in de advertentie in de folder staat ook duidelijk een bank bestaande uit 2 delen. gezien de vorm van de bank (hoekbank maar met rondingen die maar op 1 manier in elkaar passen) lijkt het mij logisch dat het gewoon 1 bank is bestaande uit 2 delen. niet dus. elk deel moet je afzonderlijk kopen.
op internet is deze foto terug te vinden: http://www.woonexpress.nl/shop/productdetail.asp?product_id=36030010%2A%2A000&variant_id=1
duidelijk een close-up van de bank waar toch echt 2 delen te zien zijn.
als ik dat vergelijk met deze foto: http://www.woonexpress.nl/shop/productdetail.asp?product_id=04410333%2A%2A000&variant_id=1
op de 2e foto is duidelijk te zien dat het hier om een soort hoek-element gaat, waar nog wat delen bijgezet zouden kunnen worden.
als ik mij beroep op een week bedenktijd zegt de filiaalmanager dat die week is ingegaan op de dag van de verkooporder, begin septermber dus. terwijl ik toen de bank die geleverd zou worden nog nooit gezien had. klopt dit?
grote vraag nu: is deze advertentie nou zo misleidend of ben ik gewoon dom geweest? heb ik recht op dat 2e deel? ik ben er in mijn koop immers vanuit gegaan dat dat 2e deel erbij hoort, ik kon ook geen andere delen bestellen via internet!!
nu zit ik met een halve bank voor mijn gevoel, die ik dus niet meer terug kan sturen!
wat kan ik hiermee??