Hallo,
Het is een heel lang verhaal, maar ik probeer het zo kort mogelijk te houden.
Wij hebben in oktober een nieuwe bank gekocht bij Montel Hazerswoude. Met de verkoper(de heer Lau)is afgesproken dat de bank pas in productie genomen werd als wij een seintje gaven. (opleveringsdatum nieuwbouwhuis was nog niet bekend.) Verder is afgesproken dat er geen opslagkosten in rekening werden gebracht, daar de bank nog niet in productie genomen zou worden. als de opleveringsdatum van ons nw bouw huis zou uitlopen, zou dit ook geen probleem zijn.
In december, zonder dat wij daar opdracht voor hadden gegeven, kregen we een telefoontje van de Meubelman dat onze bank klaar was en afgeleverd kon worden!!??
Verkoper heeft een fout op bestelbon gemaakt, waardoor bank direct in productie genomen is. We moesten vanaf dat moment 10 euro per week voor opslag gaan betalen! Vanaf december hebben wij vele pogingen gedaan om tot een compromis met Montel en de meubelman te komen, maar tevergeefs. De verkoper van Montel Hazerswoude heeft tot drie keer toe beloofd het probleem op te lossen, maar deze beloften bleven woorden en absoluut geen daden. We bleven brieven en telefoontjes van de meubelman krijgen en kregen keer op keer te horen dat de verkoper (de heer Lau) geen contact had opgenomen en dat er dus niets geregeld was.
Een bijkomend service puntje is dat de verkoper niet terug belt. Op dit moment heb ik 5 weken geleden te horen gekregen dat de heer Lau van montel Hazerswoude mij zou bellen en tot de dag van vandaag heeft hij dit niet gedaan. Ondertussen (deze ergenis loopt immers al vanaf december 2006) heb ik een klacht over Montel en de verkoper bij het hoofdkantoor (Meubelman) ingediend. De rekening is inmiddelstot 150,-- Euro opgelopen!!
Mijn vraag; moet ik voor de fout van de verkoper opdraaien terwijl deze zijn fout heeft toegegeven en ons mondeling dingen heeft teogezegd?
Daarnaast is ons van alles beloofd, (zoals het leveren van de bank bij Montel Hazerswoude, zonder opslagkosten, op voorwaarde dat we zelf de bank komen ophalen) alleen is er niets van terecht gekomen.
Ik koop nooit meer een bank bij Montel. Van zo'n gerenommeerd bedrijf had ik een veel betere service verwacht. Ik zat er dan ook niet van te kijken dat het hoofdkantoor ook na drie weken nog steeds niets van zich heeftlaat horen! 5 weken geleden is er door de vervangend bedrijfsleider van montel Hazerswoude tevens toegezegd dat de klantenservice contact met ons zou opnemen; Dus niet natuurlijk.
Op 30 mei wordt de bank geleverd en die 150 euro ben ik niet van plan te betalen! Hoe sterk sta ik? Een mondelinge afspraak is toch ook juridisch bindend?