BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Badkamer stress?

Bijdrage door gebruiker
25-10-2013
6 reacties
Beste Vara/Kassa,

Ik heb een vraag omtrent de installatie van mijn badkamer. Mijn partner en ik hebben voor een totaaloplossing veel geld betaald(gaan betalen). Ook werd aangegeven dat ze ons al het werk uit handen gingen nemen. Achteraf, nu de badkamer bijna klaar is, heb ik meer moeten regelen en klagen dan dat ik het zelf zou moeten regelen. Ook heb ik in mijn ogen voor een service betaald die ik niet gekregen heb.

Ik hem morgen een gesprek met hem en ga hem hiermee confronteren. Zijn er rechten of plichten die ik met hem moet bespreken? Wat is reeel? Wat zijn andere oplossingen geweest van andere gebruikers?

Mijn doel is een perfecte opgeleverde badkamer te krijgen en eventueel een restitutie te ontvangen voor de in mijn ogen niet geleverde service. Ik heb nog niet betaald, dus ik heb een redelijk sterke positie. Maar wat is die positie waard?

Dit heb ik hem vandaag gestuurd om als rode draad morgen te gebruiken bij ons gesprek:

- De buizen van de verwarming liepen midden door de ruimte, dit kon echter niet i.v.m. de
vloerverwarming hetgeen tijdig bij jou bekend was.
- De stroom werd op de verkeerde groep aangesloten terwijl tijdig bekend was dat er een
nieuwe stroomgroep klaar lag om aan te sluiten.
- De drain is onnauwkeurig afgewerkt en hierdoor kan men er niet op staan. Er zijn scherpe
randen overgebleven aan de tegels.
- De drain was hoger geplaatst dan de dorpel.
- De rand van de kastenwand is niet gelijk. Aan een kant van de kast is 17cm hout te zien en aan
de andere kant slechts 13-14cm.
- De rand van de kastenwand rechts is scheef aan de kant van de muur waardoor aan de
bovenkant 14cm hout zichtbaar is en aan de onderkant slechts 13cm.
- Bij de vensterbank sloot een stuk muur niet aan op de afwerkstrip. Nu is er bijgestuct en loopt
de stuc verder dan de afwerkstrip.
- Er was een gat gemaakt in een tegel voor de afzuiging terwijl deze in het plafond ging komen.
- De kitrand onder de badkraan is onnauwkeurig afgewerkt en langs het bad vergeten.
- Als ik niet aanwezig geweest was toen de electricien langskwam om op te nemen welke
spullen hij nodig had was het schakelmateriaal wit geweest en zou er ander schakelmateriaal
geplaatst zijn dan afgesproken.
-Een kraan van de wasbak steekt verder uit dan de andere. Dit is zeer goed te zien als de
afwerkplaten erop zitten.
- De wastafel kiert aan de linkerkant.
- De spiegel hangt op een punt verder naar achteren dan op een ander punt. Wij hadden ook
verwacht dat de spiegel verder naar voren zou komen en daarom dus gelijk zou lopen met de
muur zodat het leek alsof de spiegel een geheel was met de muur. Ook moet hij, zoals
telefonisch besproken, nog lager komen te hangen.
- De diepte van de muur bij de spiegel is rechts 17.5cm en aan de andere kant 20cm.
- De verwarming lekte direct na het aansluiten.
- Ik heb moeten aangeven aan de tegelzetters dat er nog tegels moeten komen aan de zijkant
van de kastenwand. Zij waren hiervan niet op de hoogte.
- De spoeldrukknop van het toilet is niet de spoeldrukknop die wij willen hebben en is er
willekeurig opgezet.
- De drukknop van de onderste kasten in de kastenwand zit aan de onderkant. Het was
besproken dat deze, voor het gemak, aan de bovenkant van de kast kwamen.
- Er is slechts 1 stopcontact in de spiegelkast. In de showroom waren er 2 stuks wat ook logisch
is voor 2 gebruikers en een dubbele wasbak.

Bedankt voor jullie tijd.

Gr

Jos Willems
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.