Mijn partner heeft een Maestro stevig matras en mij werd de Maestro soft geadviseerd. Sindsdien heb ik flinke rugklachten en ervaar ik slaapproblemen.
In eerste instantie dacht ik dat ik moest wennen aan het matras en dat ik het de tijd moest geven.
Toen de klachten bleven toenemen heb ik mijn Auping kussen vervangen door een ander kussen om te kijken of dit het probleem kon oplossen.
Helaas nog steeds zonder resultaat.
Ik slaap in een kuil en ik lig niet op het matras, maar erin.
De specialist heeft mij de soft aangeraden, hoewel ik denk dat deze veel te licht is voor mij en het de medium had moeten zijn.
Ik weet dat Auping 90 dagen hanteert om het matras te ruilen, maar ik neem niet aan dat het de bedoeling is om na een aantal maanden in een kuil te liggen en zoveel last van de rug zou moeten ervaren, zeker niet na een persoonlijk advies en voor een totaal bedrag van €5.275,-.
We hebben specifiek voor Auping gekozen, omdat het bekend staat om de goede matrassen, kwaliteit en het professionele advies.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met zowel de dealer als Auping zelf. Helaas zonder resultaat.
Erwerd in het telefonisch contact verwezen naar een reparatie doormiddel van het vervangen van de kern naar een stevigere variant, de kosten 275 euro. Dit zijnin mijn ogen signalen dat er wellicht toch niet het juiste advies is afgegeven bij de aanschaf of het product ondeugdelijk is.
Aangezien ik als leek geen verstand heb van slaapcombinaties heb ik ervoor gekozen om mij door een professional te laten adviseren. De dealer is daarbij de professional met een actieve informatieplicht naar mij als leek.
Mijnklachten naar aanleiding van mijn slaap(houding) zijn nog steeds als volgt:
De enige reactie van Auping zelf is dat ze het spijtig vinden en dat ze uit gaan van het verhaal van de dealer, die aangeeft dat hun personeel nooit een verkeerd advies zou geven.
Ik vind het zeer spijtig te horen dat deze klacht/conflict wordt doorgeschoven en dat er geen stappen ondernomen worden.
Graag zou ik willen weten wat de ervaringen van andere consumenten zijn.