BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Amerikaanse koelkast voldoet niet aan verwachting

Bijdrage door gebruiker
10-01-2009
3 reacties

Ruim een jaar geleden hebben wij voor ons nieuwbouwhuis bij een keukenspeciaalzaak een keuken besteld. Hierbij hebben wij ook een Amerikaanse koelkast besteld.

Volgens de verkoper zou het een volledig RVS koelkast van het merk Bosch zijn. Wij zijn van zijn advies uitgegaan en hebben de offerte getekend.

Nu is ons huis opgeleverd en de keuken geplaatst. Afgelopen vrijdag kwam het keukenbedrijf ook de koelkast leveren. Tot onze verbazing waren alleen de deuren van RVS en de zijkanten gewoon grijs gekleurd, en dan ook gewoon nog ontzettend lelijk. Zo lelijk zelfs dat de monteurs hier opmerkingen over maakten.

Wij hebben het keukenbedrijf laten weten dat dit niet de koelkast was die ons beloofd is en hebben de koelkast niet uit de verpakking laten halen.

Volgens het keukenbedrijf echter hebben wij voor dit model getekend en nemen zij deze niet terug. Wij hadden niet van het advies van de verkoper, die inmiddels ontslagen is wegensslecht werk,uit moeten gaan, maar de code moeten nazoeken en er dan waren we er wel achter gekomen dat dit geen geheel RVS koelkast was. Toen wij de koelkast wilden retourneren werd ons gezegd dat dit geen optie was en dat wij maar weer moesten gaan, omdat wij onredelijk waren. Later had degene die wij spraken de optie een showroom keuken, welke zij nu een jaar gebruikten om te ruilen voor de koelkast die aan ons was geleverd. Dit was voor ons een goede optie, maar werd door de eigenaar van het bedrijf geweigerd.

Ik vind het echter heel slecht dat ons een RVS koelkast wordt beloofd en dit niet wordt nagekomen. Er wordt ons wel verteld dat de betreffende verkoper om dit soort zaken ontslagen is, maar acties om ons als klant tegemoet te komen worden niet ondernomen. Wij moeten zelf extra kosten maken als we de koelkast willen die ons was beloofd

Op zich hadden wij hier misschien nog mee kunnen leven als de zijkanten netjes grijs waren afgewerkt (de koelkast is zichtbaar vanuit de woonkamer). Dit is echter niet het geval, het is heel slecht afgewerkt. De monteurs hadden hierover tegen het keukenbedrijf ook al melding gemaakt.

Kortom de koelkast voldoet helemaal niet aan onze verwachtingen. Niet omdat het geen geheel RVS is, maar ook niet in de zin van grijs gelakt afgewerkt. Volgens mij is het dan zo dat de verkopende partij verplicht is het artikel terug te nemen en een artikel te leveren dat wel voldoet of geld te retourneren.

Mijn vraag is nu in hoeverre wij juridisch in ons recht staan en hoe wij dit het beste kunnen aanpakken.

Bij voorbaat dank voor alle adviezen.

Met vriendelijke groet,

Annemarie Wijngaarden

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.