Begin dit jaar brachten wij een bezoek aan de keukenkampioen.
Aangezien wij aan het oriënteren waren en het wel interessant vonden om een vrijblijvend ontwerp te laten maken zijn wij er voor gaan zitten. Hier was het overigens merkwaardig dat de verkoopmanager die ons aansprak niet zelf met ons mee ging om e.e.a. te ontwerpen, maar dit over liet aan een monteur die nog geen ervaring had met het maken van een schets. Op zich vonden we dit vreemd, maar de verkoopmanager was ervan overtuigd dat deze monteur dit naar behoren zou kunnen.
Ondanks het feit dat wij de juiste afmetingen van onze keuken hebben doorgegeven, is de monteur echter met een verkeerde afmeting van start gegaan en dit wisten wij niet.
Na ruim 3 uur hadden we een redelijk ontwerp, welke echter nog steeds wasgebaseerd op een foute afmeting, terwijl wij dit dusniet wisten. Tot slot heeft deze verkopervooruitgerekend wat de gehele keuken voor ons zou gaan kosten, want daar waren wij inmiddels wel benieuwd naar. Hierbij liet deze verkoper nogmaals nadrukkelijkweten dat de keukenkampioen alleen deze vrijdagavond 40% korting en gratis montage zou kunnen geven, waarbij wij het gevoel kregen dat we onder druk stonden. Maar omdat wij vertrouwen hadden in een goede afloop zijn we tot een overeenkomst gekomen. De volgende ochtendkregen we echter al het gevoel dat we een slechte overeenkomst hadden. Erwasmet verkeerde afmetingen gewerkt enstonden foutenop de overeenkomst.Verder hoorden we achteraf dat de verkoperons op de hoogte had moeten stellen van de voorwaarden. Dezezijnvolgens ‘de wet’ dan niet voor ons van toepassing.Wehaddenhet op z'n minst prettig gevonden als wasgezegd dat de aansluitkosten en het verleggen van waterleiding op onze eigen rekening zou komen. Wij hebben hier onze bezwarenkenbaar gemaaktenkondennog een keer langs komen bij deKeukenkampioen.De verkoper bevestigde een aantal schrijffouten te hebben gemaakt. De overeenkomst konvolgens de verkoperechtniet meer worden ontbonden. De keuken waarvoor wij in eerste instantie hadden getekend blijkt dus echter niet te kunnen worden gerealiseerd. Omdat we er bij de keukenkampioen niet meer onderuit konden, moesten wij de wijziging accepteren, maarzijn we met een ontevreden gevoel naar huis gegaan.
Omdat wij dus nog steeds geen goed gevoel hadden, al is het alleen maar omdat de dag na de koopgewoon alle borden met ‘40 % korting en gratis montage’ nog overal zichtbaar waren, hebben we wederom contactgezocht met deKeukenkampioen.Het gehele ontwerp moest opnieuwworden bekeken en we zaten nog steeds aan de koop vast volgens dekeukenkampioen.De keukenkampioen heeft ons gegarandeerd dat de keuken zonder problemen geplaatst zou kunnen worden en belooft er alles aan te doen om ons vertrouwen terug te winnen. Na het metenblijkt dekeuken niet te passen. Mensen die binnenkort een keuken gaan kopen adviseer ik niet om naar de keukenkampioen te gaan.Indien iemand nog advies of tips heeft zijn deze welkom! Wij gaan hier in ieder geval een zaak van maken.