N.a.v. de uitzending van Kassa van afgelopen zaterdag, heb ik maandag meteen ED gebeld. Ik neem al 3 jaar gas en licht van ze af. Door drukte kreeg ik een keuzeprogram waaruit ik o.a. kon kiezen om terug gebeld te worden. Dit heb ik dus gedaan, maar ik werd niet gebeld. Vandaag weer geled (00,70 p.m.) en kreeg een bandje da alle medewerlkers in gesprek waren, en dat ik het maar later moest proberen of via de site, waarna de verbinding werd verbroken. Na een paar uur weer gebeld., ditmaal een medewerkster aan de lijn.
Ik refereerde aan het programma en vroeg of ik eerst moet opzeggen en mij daarna weer moet aanmelden, en het antwoord was dat dit mij natuurlijk vrij staat, maar dat ik daarmee het risico loop dat ik enige tijd zonder gas en licht zit, omdat zij pas kunnen af/aansluiten als ik een nieuwe leverancier heb, en dat dit dus op deze manier problemen zou kunnen geven. Daarbij kreeg ik een boete van 2 x 25.- ivm het verstrijken van de opzegtermijn. Ik heb indertijd in januari 2006 een contract voor 1 jaar afgesloten welk telkens stilzwijgend verlengd wordt.
Toen ik stelde dat ik dan ook naar een andere aanbieder kon gaan die ook een akltietarief heeft (bv NL energie) en zelfs met deze kl;antonvriendelijke boeten nog genoeg voordeel zou hebben door de aktie, werd mij gezegd dat ook dan van alles fout kon gaan en ik tijdelijk zonder gas en licht kon komen te zitten. Dus een nauwelijks verkapt dreigement.
Ook stelde de dame aan de telefoon, dat Kassa niet goed is geinformeerd en verkeerde informatie geven.
Vreemd dat Energiedirect vandaag met de aktie ook niet meer op de lijst van GASLICHT.com staat.