Bijna twee jaar geleden heb ik een airco set gekocht. Recentelijk is gebleken dat de buiten unit defect is. Deze heb ik terug gebracht naar waar ik heb gekocht heb, waar na twee weken de bevestiging kwam dat deze inderdaad twee defecte printplaten en een defecte compressor pomp had.
Toen kwam het slechte nieuws; de onderdelen bleken (erg) lange levertijd te hebben, weken tot waarschijnlijk maanden.
Na de nodige telefoon gesprekken komt het erop neer dat ze mij twee opties kunne bieden:
- ze repareren hem kosteloos met nieuwe onderdelen, echter ze hebben geen idee hoe lang dit kan gaan duren
- of ze leveren mij een nieuwe buitenunit, maar dan moet ik nog wel 500 euro betalen. Er zit dan wel weer vernieuwde garantie op e.d.
Uit de verschillende gesprekken is gebleken dat zij de airco's uit het buitenland halen en dus niet via één van de Nederlandse leveranciers (waar deze betreffende onderdelen trouwens wel op voorraad zijn, maar mogelijk niet passen op een in het buitenland besteld model.
Op hun website vind ik er overigens niks over terug dat zij geen officiële garantie bieden via de Nederlandse Mitsubishi importeur.
Ik vind het zelf een nogal vreemde gang van zaken en ben daarom erg benieuwd naar andermans meningen of kennis.
Bij voorbaat dank!