Goedendag,
Wij (mijn man en zoon van 2) hebben daar wij ons appartement verkocht hadden en ons nieuwe woning nog niet klaar was, een tijdelijk onderkomen gevonden. Het was een oud huis (slecht geisoleerd) en hadden dit gehuurd voor 5,5 maand. Toen wij de woning opgezegd hadden, bleek dat wij ruim 600euro direct moesten bijbetalen voor het gasverbruik. Water en electra was minder, dus werd niet verrekend. Er stond in ons huurcontract dat wij 300m3 per maand 'op' mochten maken, maar dit werd dus ruim overschreden. Dit daar ik met mijn zoon en man met de koude nachten in de winter bij mijn ouders ging slapen omdat het in huis niet warm te krijgen was (kozijnen stonden ook los van de muur, daardoor kwam er koudeval langs de scheuren). Koken deed ik ook niet, want we aten bij mijn moeder want onze zoon was daar als ik werkte, en als ik niet werkte was ik toch daar omdat ik het in huis gewoon te koud vond. Nu is mijn vraag, mag dit zomaar? Was 300m3 wel reeel vraag ik me nu af, omdat we het huurde in de winter (van half oktober tot half maart)? Lijkt me dat het wel zo is als je het over het hele jaar bekijkt, want in de zomer zet je je verwarming neit aan. Kan ik hier stappen voor ondernemen of ben ik er gewoon ingetuint en moet ik het maar gewoon betalen? Want er stond niet in het contract waarmee de m3 extra qua prijs mee verrekend dient te worden, of is dit een standaard vastgesteld bedrag?
Graag hoor ik jullie reactie,